星期一, 5月 17, 2010

一首情歌--All I Ask Of You

歌劇魅影《All I Ask Of You

No more talk of darkness, forget these wide-eyed fears;

別再提黑暗 忘卻這些恐懼

I'm here nothing can harm you,

我在這裡 沒有什麼能傷你

my words will warm and calm you.

我的話語能溫暖並撫慰你 

Let me be your freedom

讓我帶給你自由

let daylight dry your tears;

讓白晝帶走你的淚水

I'm here, with you, beside you,

我在這裡 在你身旁陪伴著你

to guard you and to guide you.

守護並引領你

Say you'll love me every waking moment;

說你愛我 在每個夢醒時分

turn my head with talk of summertime.

談談夏日時光 讓我墜入情網

Say you need me with you now and always;

說你需要我

promise me that all you say is true,

向我保證你說的都是真的

that's all I ask of you.

那就是我對你的期盼

Let me be your shelter, let me be your light;

讓我做你的避風港 讓我成為你的陽光

you're safe, no one will find you,

你很安全 沒人能找到你

your fears are far behind you.

你的恐懼將遠離你

All I want is freedom, a world with no more night;

解脫是我唯一所求 一個沒有黑夜降臨的世界

and you, always beside me, to hold me and to hide me.

而你,永遠陪伴著我 支持我並保護我

Then say you'll share with me one love, one lifetime;

請你告訴我 此生此情不渝

let me lead you from your solitude.

讓我引領你出孤獨

Say you want me with you, here beside you,

說你需要我陪伴 陪在你身畔

anywhere you go, let me go too,

無論去何處 都讓你我形影不離

that's all I ask of you.

那就是我對你的期盼

Say you'll share with me one love, one lifetime.

請你告訴我 此情此生不渝

Say the word and I will follow you.

說愛我 我將跟隨你

Share each day with me, each night, each morning.

讓你我共享每一天 每一個晨昏時分

Say you love me ...

說你愛我

You know I do.

你知道我的確愛你

Love me, that's all I ask of you ...

愛我,那就是我對你的期盼────

Love me, that's all I ask of you.

愛我 那就是我對你的期盼

好美的一首情歌!歌詞也寫的好棒!

這是今早在課間崇拜中由一對牧師夫婦所分享的歌。這首情歌也是他倆之間的情歌;一首歌,為他倆找到了一輩子的幸福。好浪漫噢~~

2 則留言:

一比零 提到...

我也粉爱这首歌!!!!!!!!因为我有看他的歌剧!

Pigpig 提到...

一比零,
是哦!!
我是上youtube找這首歌來聽....
男女對唱,so romantic~~